13 Mart 2013 Çarşamba

Google Adsense ile Para Kazanmak


Google Adsense Nasıl Çalışır?


Adesnse sablon Google Adsense ile Para Kazanmak
Google Adesnsele Para Kazanmak

Bir örnekle açıklayalım:
  1. Ali Google Adwords’te bir reklam oluşturur ve bu reklamın ilgili içerik içeren sitelerde yayınlanmasını ister.
  2. Siz Google Adsense’e üye olup, Adsense kodlarını sitenize eklersiniz.
  3. Ali’nin reklamı sitenizde yayınlanır.
  4. Ali Google’a tıklama başına 80 kuruş ödemektedir. Google size Ali’nin reklamını tıklatmanız durumunda tıklama başına 10 kuruş öder.
  5. Ali’nin reklamı yayınlanmış olur. Siz o reklamdan para kazanırsınız. Google’da arada komisyonunu alır.
Google Adsense Örnek Google Adsense ile Para Kazanmak
Google Adsense Örnek
Yukarıdaki resimde gördüğünüz reklamlar Google Adsense reklamlarıdır. Siz o reklamlara tıklarsanız o sitenin sahibine kazandırmış olursunuz. Diğer yandan Adsense reklamları sadece tıklatma başına kazandırmaz, gösterim başına da kazandırır.
http://adsense.google.com  adresinden Google Adsense’e kayıt olabilirsiniz. Öncelikle ücretsiz de olsa bir blog açıp içine 10-20 arası özgün makale ekleyin. Veya daha iyisi kendi sitenizi kurun ve makale ekleyin. Ekleyeceğiniz makaleler aynı konu üzerine olmalıdır. Rastgele her konudan kopya içerik girerseniz başvurunuz onaylanmaz.
İngilizceniz iyiyse kayıt sürecini hızlandırmak için flixya.com sitesi üzerinden Adsense başvurusu yapabilirsiniz. Flixya, paylaştığınız yazı, resim ve videolara sizin Adsense reklamlarınızı ekler. Bu da sizin onaylanma sürecinizi hızlandırır.

Google Adsense ile Para Kazanmak


Adesnse para Google Adsense ile Para Kazanmak
Google Adesnse ile gelirinizi arttırın
Adsense ile para kazanmak için blog açıp başarılı olamayan kişilerin yaptığı en büyük hata rastgele konulardan makaleler yazmalarıdır. Google Adsense reklamları sitelerin içeriğine göre yayınlanır. Eğer sitenizin içeriği net değilse, doğru reklam gösterilemez ve Adsense başvurunuz reddedilir.
Mesela, sitenizin ana sayfasında “bilgisayar, ekonomi, havacılık ve sağlık” konularında makaleler var. Bu durumda reklamalar hangi alan için yayınlanacak? Reklam alanı boş kalmaz, bir reklam yayınlanır. Ancak alakasız bir reklama kaç kişi tıklar?
Yine bir örnekle açıklayalım. Teknoloji konusunda bir blog açtığınızı düşünelim. Bu bloğunuzda yeni çıkan akıllı telefonlar reklamı tıklama başına 0,80$ kazandırabilir. Buna karşın rastgele bir reklam tıklama başına 0,10$ kazandırır. Bunun sebebi; kısa doğru hedef kitledir. Bloğunuzun konusu teknoloji olduğundan, bloğunuzu ziyaret eden kişiler teknoloji konusuna ilgi duyan kişiler olur. Ve bu kişilerin akıllı telefonlar konusundaki bir reklama tıklaması daha muhtemeldir.  
Diğer konu ise bloğunuzu veya sitenizi yazacağınız dildir. Amerika ve Avrupa’da internet üzerinden alışveriş daha yaygın olduğu için online reklamcılık daha karlıdır. Örneğin Türkiye’de, yukarıdaki örnekten devam edersek, akıllı telefon reklamına tıklayan 200 kişiden biri bir telefon satın alırken, Amerika’da bu oran 50’de 1 olabilir. Daha yüksek dönüşüm olduğunda reklam başına ödemeler de artar.
Kısaca; Adsense ile para kazanmak için İngilizce blog açmak size avantaj sağlar. Ama en önemlisi belirli bir konuya odaklanmalı ve sadece o kategoride yazılar yazmalısınız.  
Google’da bazı anahtar kelimeler diğerlerine göre daha çok aranır. Siz de bu çok aranan anahtar kelimelere odaklanırsanız daha çok kazanma şansınız olur.
Yine örnekleyelim; Birden fazla sigorta şirketi araç sigortası satıyor olsun. Satışlarını arttırabilmek için Google’da bulunmak isteyeceklerdir. Bunu sağlamanın en etkili yolu Google Adwords reklamı vermektir. Google Adwords reklamları 2 yerde gösterilir; Google Arama Sonuçlarında ve Google İçerik Ağında (Google içerik ağı, AdWords reklamlarını göstermek üzere Google ile ortak çalışan yüz binlerce son derece kaliteli web sitesini, haber sayfalarını ve blog’ları kapsar.).
Bu şirketlerin konu ile alakalı en çok aranan anahtar kelimeleri bulmaları gerekir. Örnek olarak, “en iyi araç sigorta şirketi” olsun. En çok aranan anahtar kelimelerde üste çıkmak zordur ve maliyeti yüksektir. Bu nedenle rekabet oluşur ve rekabet sonucunda o kelimelerde tıklama başına fiyat artar.
Google içerik ağı oldukça önemlidir. Çünkü Google da arama yapanların sadece %5′i reklam alanlarındaki sonuçlara tıklarlar. İnsanlar genelde reklamlar yerine Google aramalarındaki ilk sıralarda çıkan web sitelerine yönelirler. Google içerik ağı 100’den fazla ülkede, 20’den fazla dilde, farklı İnternet kullanıcılarının % 75’inden daha fazlasına ulaşır. Bunun sonucunda, hem Google arama ağında hem de Google içerik ağında reklam yayınlıyorsanız, potansiyel olarak Dünya’daki her dört farklı İnternet kullanıcısının üçüne erişebilirsiniz.
Fiyatı yüksek bir anahtar kelime arandığında, arayan kişi sizin sitenize gelir ve içeriğinizi okuduktan sonra sitenizdeki reklamlara tıklarsa siz kazanırsınız.  İşte bu noktada sizin daha fazla kazanmanızı sağlayan unsur, sizin sitenize gelen kişinin “hangi kelimeleri” arayıp sitenize geldiğidir. Daha fazla kazanabilmek için bu anahtar kelimeleri önceden tespit edip içeriğinizi buna göre oluşturmalısınız. SEO çalışmalarınızı yine bunları düşünerek yapmalısınız.
En çok aranan anahtar kelimeleri http://7search.com/scripts/searchterms/top_paying.asp?n=100 sitesinden bulabilirsiniz. Bu adresten en çok kazandıran 100 kelimeyi görebilirsiniz. Listeyi daha da uzatmak isterseniz sonuna bir “0″ daha ekleyin, o zamanda 1000 kelime listelenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder