23 Şubat 2013 Cumartesi

Satış Ortaklığı Ürün Pazarlama Yöntemleri


pazarlama savasi 1 Satış Ortaklığı Ürün Pazarlama Yöntemleri
Pazarlama Savaşı
1-              En iyi yöntem ürün için bir site açmaktır. Bu sitede ürünü tanıtıp, satış yapabilirsiniz. Daha önceki yazılarımda anlattığım gibi site kurmak için programcılık bilmeniz gerekmez. CMS (Content Managament System Türkçesi İçerik Yönetim Sistemleri) kullanarak Web Sitenizi oluşturabilirsiniz. En yaygın kullanılan CMS’ler Joomla ve WordPress’tir. Ben size WordPress kullanmanızı tavsiye ediyorum. Nedenini buraya tıklayarak öğrenebilirsiniz.
Joomla ve WordPress için ayrıntılı bir rehberi aşağıdaki linkten indirebilirsiniz:https://hotfile.com/dl/155836543/7fa7955/09-2009-Joomla.pdf.html

2-              Hiti yüksek sitelere reklam verebilir, banner koyabilirsiniz. Tabi bunun için bir reklam bütçesi ayırmanız gerekiyor. Burada dikkat etmeniz gereken, reklam verdiğiniz sitede reklamlarınıza tıklanıp tıklanmadığı. Eğer yeterince tıklanmıyorsa reklam için bu söz konusu siteye boşuna para vermeyin.

3-              Google Adwords ile kendi sitenize veya doğrudan ürün sayfasına yönlendirme yapabilirsiniz. Bunun da bir maliyeti olacağından yine iyi takip edilmesi gerekiyor.

4-              Forumlarda sitenizi veya satış ortağı olduğunuz ürünü tanıtabilirsiniz. Bir okuyucu gibi katılıp ilgili konularda tanıtım yazıları yazabilirsiniz. Ancak forumların hemen tamamında reklam yapmak yasaktır ve reklam yaptığınız anlaşılırsa Foruma girişiniz yasaklanır. Bu nedenle yazdığınız yazılar konuyla ilgili olmalı ve tavsiye niteliğinde olmalıdır..
Örnekler ;
– Arkadaşlar madem bu konuda araştırıyorsunuz bir de şu siteye bakın, tavsiye ederim.
– Şu siteyi tavsiye ettiler, siz ne dersiniz? Görüşlerinizi yazarsanız sevinirim.
 Veya kendiniz bir konu açabilirsiniz. Tabi burada dikkatli davranmalı, reklam yaptığınızı belli etmeden, tanıtım yapmalısınız. Örnek:
-  Arkadaşlar bir yakınım bu siteyi tavsiye etti, ısrarla öneriyor ve benim de üye olmamı istiyor. Ama ben yine de araştırayım dedim. Bu siteyi bilen var mı, bir de siz bakın.

5-    Facebook’da, Twiter’da veya diğer sosyal paylaşım sitelerinde sitenizi veya ürününüzü tanıtabilirsiniz.

blog kaynaklar Satış Ortaklığı Ürün Pazarlama Yöntemleri
Sosyal paylaşım sitelerinden bloğunuza tanıtım
6-    Toplu E-Mail göndererek tanıtım yapabilirsiniz. İnternette mail listeleri araştırabilirsiniz. Yazacağınız e-mail çok uzun olmamalıdır. Reklam değil, tavsiye niteliğinde olmalıdır.

7-    Blog açabilirsiniz. Blogspot gibi ücretsiz blog açabileceğiniz pek çok site var. Bu blogta yazılar yazabilir, asıl sitenizi veya satış ortağı olduğunuz ürünleri tanıtabilirsiniz. Birçok ücretsiz blog kurabilir, bu bloglrada asıl sitenize link verebilir ve sitenizi üst sıralara çıkarabilirsiniz.

8-    Siteniz ve bloğunuz SEO uygulamalısınız. SEO hakkında daha fazla bilgiyi buradanokuyabilirsiniz.

Takip ve Analiz

Tek bir kampanya için birden fazla link oluşturmalısınız. Bu sayede her çalışmanız için ayrı link kullanabilirsiniz. Bunu yapmanızın nedeni şu sorulara yanıt bulmaktır.
• Hangi kaynaklarda daha çok satış yapılıyor, hangi kaynaklarda satışlar zayıf?
• Zayıf kaynakları güçlendirebilir miyiz, yoksa onlara artık emek vermeye değmez mi?
• Çok satan kaynakların verimini daha da arttırmak için ne yapabiliriz?
• Çok satacak başka kaynaklar oluşturulabilir mi?
• Reklamlara ne kadar harcıyorum, hangi reklamın getirisi ne kadar?
• En çok hangi reklamdan kazanıyorum?
  
Eğer ne durumda olduğunuzu bilirseniz, varacağınız hedefi, gideceğiniz yönü de doğru seçebilirsiniz.

Çalışmalarınızı Projelendirin


En çok yapılan hata şudur;
Bir ürün seçer, planlama yapmadan hemen link dağıtmaya başlarlar. Özenli bir tanıtım yazısı hazırlamadan, verimli olacak bir e-mail metni veya Facebook paylaşımı hazırlamadan yazıları yayınlar, gönderirler. Forumlarda rastgele yazılar yazar, sonunda hesaplarının banlanmasına neden olurlar.

Bu nedenle;
• Yapacağınız çalışmayı mutlaka planlayın..
planli calisma 1 Satış Ortaklığı Ürün Pazarlama Yöntemleri
Planlı çalışmak önemlidir
• Domain alırken anahtar kelime analizini iyi yapın.
• Alt bloglarınızın adresleri için de aynı özeni gösterin.
• Link inşaasını kağıda çizerek planlayın
• Facebook’da profil açacaksanız kaç tane, hangi mailler ile açacaksınız önceden planlayın..
• Kendi bannerlarınızı yapın. İnsanlar her yerde aynı banneri görürse bir süre sonra görmemeye başlar. Farklı bannerlar kullanmak iyidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder