31 Ağustos 2012 Cuma

Clickbank Ürün Seçimi



Clickbank’tan para kazanabilmek için 2 önemli şeyi iyi yapmanız gerekiyor:

1. Ürün Seçimi
2. Ürün Analizi

Clickbank hakkıda bilgi sahibi değilseniz buradan clickbank hakkında ayrıntılı bilgi alabilisziniz.

 

 

Clickbank Ürün Seçimi

Doğru ürün seçimi çok önemlidir, öyle ki doğru ürün seçmediğiniz takdirde tüm emekleriniz boşa gidecektir. Yanlış ürün seçerseniz, hiç para kazanamayabilir veya kazandığınızdan çok reklama harcayabilirsiniz. Bu yazıda size ürün seçerken dikkat etmeniz gereken püf noktalarını anlatacağım.
Clickbank’ta 10 binden fazla ürün vardır. Bu kadar çeşitli ürün içinden seçim yapmak için belli terimleri bilmeniz gerekiyor. Aşağıda Clickbank Marketplace bölümünden alınmış bir ekran görüntüsünü görüyorsunuz. Bu ekran görüntüsü üzerinden Clikbank terimlerini açıklamaya çalışalım.



Initial $/sale: Ürün satışında bizim alacağımız komisyonu gösterir. Yukarıdaki örnekte ürünü sattığımızda 20,18$ komisyon alacağımızı görüyoruz. Ancak Clickbank hem satıcıdan hem de satış ortağından 2,5$ komisyon almaktadır.

Avg%/sale: Ürünü sattığımızda alacağımız komisyon yüzdesidir. Örnekte %75 olarak görülüyor. Bu kısım ürün seçiminde dikkat edilmesi gereken önemli öğerlerden biridir. Komisyon oranı %50’nin altında olan ürünleri tercih etmeyin.

Avg$/sale: Ürünün satışından verilen ortalama komisyon. Satıcılar bazen ürünlerde indirim yapmakta, fiyatları değiştirmektedir. Burada görülen rakam ürünün satışından bu yana verilen komisyonların ortalama değeridir.

Grav: Gravity bizim için en önemli bilgidir. Gravity kısaca ürünün popülerliğini, yani satış ortakları tarafından ne kadar satıldığını gösterir. Gravity ne kadar yüksekse ürün o kadar talep görüyor demektir. Ancak şunu da göz önünde bulundurmanız gerekir; gravity’si yüksek olan üründe rekabet de yüksektir. Bu nedenle yeni başlayanlar gravity değeri ortalama olan bir ürün seçmelidir.

Genel olarak ürün seçiminde dikkat etmeniz gerekenleri şöyle özetleyebiliriz:
- Dijital ürünler; ebook veya yazılımları tercih edin. Çünkü bu tip ürünlerde kargo vs. masrafı olmayacağından komisyonu yüksek olur.
- 30$’dan aşağı ürünleri tercih etmeyin. Yine komisyonu %50’nin altında olan ürünleri seçmeyin.
- Yukarıda da belirttiğim gibi gravity değeri bizim için ürün seçiminde en önemli unsurdur. Satış Ortaklığı işine yeni başlayanlar gravity değeri 100’ün üzerinde olan ürünleri tercih etmemelidir. Çünkü bu ürünlerde rekabet fazladır. Gravity değeri 20’nin altında olan ürünler de başarısız ürünlerdir. Bu ürünler de tercih edilmemelidir.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder