28 Ekim 2012 Pazar

Long Tail SEO Nedir?



Site kurma veya blog açma işine yeni başlayanlar SEO çalışmalarına Long Tail Seo ile başlamalıdır. Bunun nedeni bu kelimelerde üst sıralara çıkmak çok daha kolaydır. SEO konusunda bilgi sahibi değilseniz önce bu yazıyı okumalısınız.  

Kısaca Long Tail Seo kavramını açıklayalım;
1. Kelime: forex ( Aylık aranma hacmi 7.480.000)
2. Kelime: forex ile para kazanmak ( Aylık aranma hacmi 46 )

”forex” kelimesinde aylık arama hacmi çok yüksek. Bu kelimede ilk sıraya gelirseniz, çok iyi paralar kazanabilirsiniz. Ancak bu kelimede üst sıralara çıkmak hiç kolay değildir. Binlerce rakibiniz ve bu işi profesyonelce yapan rakipleriniz olacaktır. Üstelik rakiplerinizin çoğu bu işe sizden yıllar önce başlamıştır, bu da sizden oldukça ilerdeler demektir. Kısaca böyle bir kelimede üst sıralara çıkmak yeni başlayanlara göre bir değildir. Bilgi ve tecrübe gerektirir.

2.Kelimeye bakalım; “forex ile para kazanmak”. Bu kelimede üst sıralara çıkmak çok kolaydır çünkü rekabet yoktur. İşte Long tail SEO, tek kelime yerine anahtar kelime olarak anlamlı birkaç kelimeyi hedeflemek anlamına gelir.

Bunun gibi rekabeti az olan bir çok kelimede yazı yazarak rekabeti çok olan kelimeler kadar trafik çekebiliriz.bu şekilde de iyi paralar kazanmak mümkündür. Bu yöntem %100 çalışıyor. Bunu uygulamanız için SEO uzmanı omanıza gerek yoktur. Yani tek kelime yerine irçok kelime için yazacağız

Örnek olarak; “Diyet” yerine, “sağlıklı zayıflamak için diyet”, “2012 en son diyet yöntemleri” gibi kelimeleri hedefleyerek blog açıp, yazı yazmak bize büyük avantaj sağlar.

Kısaca; arama trafiği düşük kelimeleri tespit edip, bu kelimeleri konu başlığı olarak kullanarak tanıtım yazıları yazmamız gerekiyor.

Long Tail SEO için Konu Bağlığı Belirleme


En önemli konulardan birisi de konu başlığı belirlemedir. Birçok blog yazarı bu konuda hata yapmaktadır. Sitenize trafik çekmek için aranan terimleri konu başlığı yapmanız gerekiyor. Aranan kelimeleri bulmak için Google Keywords aracını kullanmak en iyi yoldur. Google Keyword aracı için tıkla.

Google Keywords aracını açtığımızda karşımıza aşağıdaki gibi ekran çıkar. Burada, resimde gösterdiğim gibi eşleşme türlerini Tam olarak işaretleyip, Gelişmiş Seçenekler ve Filtreler ayarlarının yine aşağıdaki resimde görüldüğü gibi ayarlayın.

Örnek olarak  “sağlıklı kilo vermenin yolları” anahtar kelimesini hedefleyeceğiz. Kelime veya kelime öbeği kısmına anahtar kelimemizi yazıp arattığımızda sonuçlar sıralanır. Bizim için önemli olan yerel aylık aramalar sütunudur.
Googel Keywords Aracı - Ana Ekran

Sonuçları incelediğimizde “sağlıklı kilo vermenin yolları” anahtar kelimesini aylık 210 kişinin aradığını görüyoruz. Aşağıda ise bu anahtar kelimeye benzer anahtar kelimelerin arama sonuçlarını görebiliyoruz. 
Google Keywords Sonuçlar

Şimdi çıkan sonuçlara göre yazımızın konusunu ve başlığını belirleyelim.

Anahtar Kelime: Sağlıklı kilo vermenin yolları
Başlık: Sağlıklı kilo vermenin yolları
İçerik: Konu hakkında araştırma yapıp, insanların işine yarayacak bilgiler vermelisiniz.
Etiket: Google Keywords aracının önerdiği kelimeler arasından seçilebilir. “sağlıklı zayıflama”, “zayıflamanın yolları”, “kilo verme yöntemleri”.

Etiket eklerken etiketlerin başlık ile ilgili olmasına dikkat edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder